دریل شارژی بخریم یا برقی؟ معرفی، مزیت ها و معایب هر کدام

دریل شارژی بخریم یا دریل برقی؟ این سوالی است که ممکن است برای هر خریداری در زمان تصمیم گیری برای انتخاب پیش آید. چه انتظاری از دریل دارید و قصد دارید چه نوع فعالیتی با آن انجام دهید؟ برایتان سوال است که دریل شارژی چند ساعت کار میکند. یا اینکه اگر در مکانی به برق دسترسی نداشتید برای تبدیل دریل برقی به شارژی، چکار کنید؟  برای خرید دریل هم شارژی هم برقی  چه تنوعی در بازار وجود دارد و شما کدام نوع را برای انتخاب پیشنهاد می دهید؟ هر کدام از این دستگاهها ویژگی خاص خود را دارند. با جی صنعت همراه شوید تا ضمن آشنایی با این ابزار، گشتی در باب مزایا و معایب دریلهای برقی و شارژی داشته باشیم.

تفاوت دریل شارژی و برقی

برای پی بردن به تفاوت دریل شارژی و دریل برقی لازم است ابتدا شناخت کلی از هر دو نوع دریل داشته باشید و مزایا و معایب هر یک را بطور جداگانه بررسی نمایید. برخی از دریل های شارژی مزایایی دارند که نوع شارژی فاقد آن مزایا هستند. برعکس دریلهای نوع برقی مزایای دیگری دارند که ، نوع شارژی نمی تواند پاسخگوی آن نیازها باشد. برای آشنایی بیشتر پس از تعریف هر یک، با هم به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره خواهیم داشت.

دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی از پرکاربردترین ابزارهایی است که به ما این امکان را می دهد تا در شرایط و مکان‌های مختلف قادر به استفاده از آن باشیم. این ابزار با توجه به ویژگی‌های خاص خود در بسیاری از صنایع، مشاغل و نیز منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی صحبت از دریل می‏شود، یعنی قرار است بر روی سطحی مانند دیوار، چوب، ام دی اف، فلز، سیمان و … حفره‎ایی ایجاد شود.

دریل شارژی به دلیل برخورداری از مزایای فراوان جایگزین مناسبی برای دریل‌های برقی می باشند. اگر در شرایطی قرار گرفته باشید که دسترسی به نیروی برق نداشته باشید و در عین حال نیاز مبرم به دریل داشته باشید. وجود ابزارآلات بی‎سیم و شارژی مشکل گشا خواهد بود. این محصولات بی سیم دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند و محدوده استفاده از آنها بستگی زیادی به قدرت باتری دارد. باتری‌های قدرتمند، برای فعالیت های حرفه‌ای، ابزار قدرتمندی ارائه می دهند.

دریل شارژی 12 ولت میلواکی
دریل شارژی 12 ولت میلواکی

مزایای دریل شارژی

بی نیاز به منبع برقی با وجود دریل شارژی شما از دسترسی به نیروی برق بی نیاز می شوید.
کاربری آسان زمانی که در ارتفاع یا شرایط نامساعد مجبور به استفاده از دریل هستید، سبک بودن بسیار مهم است. دریل های شارژی اغلب کم وزن بوده و کار کردن با آنها آسان تر است.
تطبیق پذیری بالا ابزارهای شارژی تطبیق پذیرند و کار با آن‌ها در نقاط حساس راحتتر است. به عبارتی دریلهای شارژی برای نقاط کور و تنگ کارایی بهتری دارند.
امتیاز بی سیم بودن بی سیم بودن این محصولات باعث شده نیازی به پیدا کردن پریز برق و کشیدن کابل  نباشد و در مناطقی که برق وجود ندارد، کاربرد و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.
داشتن منبع باتری دستگاههای شارژی باتری قوی ای دارند و این امتیاز را دارند که به تجهیزات کمتری نیاز داشته باشند.
نیاز به فضای کم جهت نگهداری دریل شارژِی سیم بلند و دست و پا گیر ندارد. از این جهت امنیت بالایی دارد و نگهداری آن به فضای کمتر نیاز دارد . از این جهت مرتب تر از نوع برقی به نظر می رسد.
قدرت مشابه با نمونه برقی این روزها ابزارهای شارژی آیتم لوکس نوع برقی هستند که تفاوت کوچکی بین قدرت نسخه های برقی و شارژی با مشخصات یکسان مشاهده می شود.
تنظیم خودکار مته های قابل شارژ اغلب با تنظیمات سرعت متعدد ارائه می شوند، بنابراین می توانید قدرت دستگاه را بسته به کار مورد نظر خود تنظیم کنید.
انتخاب متناسب با نیاز دریل های شارژی با طیف وسیعی از اندازه ها و سبک های باتری عرضه می شوند، بنابراین می توانید بهترین مورد را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

معایب دریل شارژی

یکی از بزرگترین معایب نوع شارژی این است که شارژ باتری آنها در صورت استفاده زیاد و َشارژ نکردن به موقع  تمام می شود و برای شارژ کردن آن نیازمند زمان نسبتا زیادی هستند. این ویژگی باعث می شود برای کارهای سنگین و طولانی خیلی مناسب نباشند. اما این گفته مبنی بر این نیست که دریلهای شارژی قدرت کمتری داشته باشند یا اصلا از این دریل ها استفاده نکنید. چون کارهای سنگین خیلی طولانی تر از حالت نرمال هستند،ممکن است در وسط کار شارژ تمام شود. از این جهت تا شارژ مجدد دستگاه زمان طولانی‌تری معطل خواهید ماند.

 ایراد دوم دریل شارژی خراب شدن باتری آن است. استفاده نکردن به مدت طولانی با امکان خراب شدن باتری همراه است. اگر می خواهید باتری دستگاه دریل خراب نشود، هر از گاهی از آن استفاده کنید یا حداقل  یکبار روشن کنید.

ایراد بعدی این است که برای شارژ شدن نیاز به دسترسی به منبع تغذیه دارند. در اماکنی که به برق دسترسی نداشته باشید. استفاده از این وسایل مختل خواهد شد.  

علاوه بر این، مته‌های شارژی می‌توانند گران‌تر از مته‌های غیرقابل شارژ باشند و برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند، به نگهداری بیشتری نیاز داشته باشند. دریل های شارژی همچنین می توانند سنگین تر و حجیم تر از مته های غیرقابل شارژ باشند و در نتیجه قابلیت حمل کمتری دارند.
برای خرید دریل شارژی میتوانید به فروشگاه جی‌صنعت مراجعه کنید.

دریل برقی چیست؟

دریل برقی یکی از ابزارآلات ساختمانی با موتور الکتریکی است که برای سوراخ کردن اجسام مختلف با جنس‌های متفاوت مانند چوب، سنگ، فایبر گلاس، پلاستیک و فلز استفاده می شود. در نوک این ابزار یک مته قابل تعویض وجود دارد که با نیروی چرخشی آن باعث ایجاد سوارخ بر روی سطوح مختلف می‌شود.  این وسیله برای سوراخ کاری، پولیش کاری در ابعاد مختلف، برش کاری ، باز و بسته و سفت کردن پیچ‌ های متفاوت و … کاربرد دارد. دریل برقی دارای سیم و کابل بوده و مانند دریل شارژی با باتری کار نمی کند. دریل‌های برقی بسته به عواملی مانند سرعت، قدرت، گشتاور، اندازه و نوع کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند .

دریل برقی میلواکی
دریل برقی میلواکی

مزایای دریل برقی

داشتن دریل برقی مزیت اصلی دریل نوع برقی داشتن مته برقی آن است که به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی در انواع مواد سوراخ ایجاد کنید.
مناسب پروژه های بزرگ یک مته برقی بدون قطع قدرتمندتر از مته دستی است وانتخاب آن را برای پروژه های بزرگتر عالی می سازد.
سبک تر و راحت تر دریل های برقی در مقایسه با دریل های دستی، سبک تر و راحت تر عمل می کنند.
کاربری آسان برای استفاده از دریل‌های برقی پیچیدگی خاصی وجود ندارد. به پریز وصل کنید و از آن استفاده کنید.
بی نیاز از باتری دریل های برقی به باتری نیازی ندارند و می توانند بی‌وقفه کار کنند.
قابل استفاده در سطوح سخت توان دریل برقی  با وات نشان داده می‌شود. هرچه این عدد بالاتر باشد دریل برای استفاده در سطوح سختتر مانند مصالح ساختمانی و دیوار مناسب‌تر می شود.
متناسب با پروژه های طولانی مدت دریل برقی برای سوراخ کاری انواع سطوح، به علت عدم نیاز به باتری و یا از دست دادن زمان برای شارژ ، برای پروژه های سنگین و طولانی مدت مناسبتر هستند. درحالیکه دریل های شارژی برای سطوح ضعیف کاربرد دارند.
کنترل بیشتر مته های الکتریکی همچنین کنترل بیشتری بر فرآیند حفاری دارند و به شما این امکان را می دهند که سرعت و گشتاور را برای کارهای مختلف تنظیم کنید.
توان یکنواخت توان دریل های برقی تا انتهای کار یکسان عمل می کند و مانند نوع شارژی به مرور کاهش نمی یابد.

معایب دریل برقی

عیب اصلی نوع برقی این است که برای کار کردن به منبع برق نیاز دارد. بنابراین دریل های برقی را تنها می توان در مکان هایی که پریز برق در دسترس است مانند کارگاه یا گاراژ مورد استفاده  قرار داد.

داشتن سیم و نیاز به نزدیک بودن به منبع برق می تواند از معایب دریل های برقی باشد. از همین رو اگر مکان کار شما با پریز فاصله دارد باید از سیم سیار استفاده کنید.

تعدادی از انواع برقی به دلیل کارایی بالا سنگین تر از نوع شارژی هستند. هر چند تعداد زیادی از آنها هم قابل حمل تر از نوع شارژی هستند.

این دریل ها دارای سیم های بلندی هستند که گاها ممکن است جایی گیر باشند و باعث بروز حوادث نامترقبه شوند. بنابراین هنگام کار با دریل برقی حواستان به سیم بلند آن باشد.

از آنجایی که ابزار برقی از یک پریز برق  بطور مرتب تغذیه می شود، نسبت به انواع شارژی کمتر قابل حمل است، بنابراین ممکن است برای کارهای خاصی مناسب نباشد.

دریل های برقی برای مکانهای دستگیر و فضاهای تنگ و جاهایی که سیم کشی برق ندارند، مناسب نیستند.

دریل شارژی بخریم یا برقی؟!

تصمیم گیری بین مته شارژی و مته برقی به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. در مجموع چیزی که مشخص است این است که:

  • در جاهایی که هیچ دسترسی به منبع برقی نیست، ابزار شارژی عالی عمل می کنند.
  • میزان توانایی دریل‌های شارژی با از دست دادن شارژ کم‌تر می‌شود. در حالی که انواع برقی توان یکسانی در طول کار ارائه می دهند.
  • معمولا وزن دریل‌هایی که با برق کار می‌کنند در مقایسه با دریل‌های شارژی که با باتری کار می کنند، بسیار کمتر است.
  • در کارهای سنگین و طولانی مدت، دریل های برقی عملکرد بهتر و پایدارتری نسبت به دریل های شارژی دارند.
  • برای نقاط دستگیر یا تنگ و تاریک کارایی دریل های دستی بالاتر است.
  • تنوع در کاربرد دریل برقی بیشتر از نوع دریل شارژی است.

برای خرید دریل برقی میتوانید به فروشگاه ما مراجعه فرمایید.

 در نهایت

دریل ها یکی از پر کاربرد ترین ابزار در مصارف خانگی و امور صنعتی هستند که برای سوراخ کردن سطوح  یا باز کردن و بستن پیچها مورد نیاز می شوند. در این نگاشته در رابطه با مزایا و معایب دریل شارژی و برقی صحبت شد.  با مطالبی که ارائه شد بدون قطع راحت تر می توانید نسبت به نیازها و ترجیحات خود، در مورد انتخاب نوع دریل تصمیم بگیرید. فروشگاه اینترنتی جی صنعت با ارائه طیف گسترده ای از این دستگاهها در تنوع مختلف، آماده ارائه کالاهای معتبر به اقصی نقاط ایران می باشد. جهت مشاهده انواع این ابزارآلات صنعتی، کافی است بر روی محصول مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب هر یک، در کوتاهترین زمان ممکن به کالای مورد نظر خود دست یابید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *